Heino (don’t) Fall Race

Posted: November 28, 2010 by nimarten in Kørte Ruter

Det var meget tæt på at jeg trak stikket da jeg så, at der lå 20 cm sne i Tidsvilde på DMI. Da jeg endelig kom derop, var der nærmere 30 cm sne, men mange deltagere og go stemning. Jeg havde taget flat-pedaler på for at undgå problemer med klikpedalerne og havde givet mekanikken en ordentlig gang olie. Rytterne på den lange rute blev sendt afsted klokken 11 og vi andre (den korte rute på knap 25 km) startede 1120. Sporet var derfor rigtigt godt kørt til, og det var kun mudret få steder. Jeg havde gode ben og lavede ikke nogle fejl (med at køre ud i løs sne og vælte, eller vælte i sving), hvorfor jeg kunne overhale en del andre ryttere der lavede fejl. Sådan gik det hele turen, hvorfor jeg avancerede ret godt hele vejen. Stødte dog hovedet imod store grene to gange, men uden at falde af cyklen. Men et fedt spor som virkelig overraskede ved at være kørt godt til (havde forventet mere tung sne). Min cykel virkede upåklageligt og flat-pedaler var et klogt valg ift. SPD. Jeg så dog nogle LOOK pedaler som jeg fik at vide virkede bedre end SPD og bedre i sne/isede forhold. Gode kager og suppe ved målområdet🙂. Tak for et godt løb. Og Jens, min mail er nimarten@gmail.com hvis du skal med ud at køre🙂.

Her er sporet vi kørte:

Placering: Jeg blev nummer 20 ud af 91🙂 i herreklassen. Kun 3 af 10 juniorer kørte hurtiger end farmand. Ingen kvinder var hurtigere. Æd mudder smækfede ynglinge…🙂

Min tid på GPS var 1:28:20 (gennemsnitshastighed på 17:35), tide på chippen var 1:27:52🙂

Video kan ses her….

Comments
  1. nimarten says:

    Hej Events4

    Mit navn er Niels Martensen.

    Tak for et fedt løb i dag i tidsvilde.

    Jeg har et spørgsmål.

    Det undrer mig at min tid som I har målt er 1:48:20, når min GPS har logget min tid til 1:28:20.

    Se her http://runkeeper.com/user/For20Friendly/activity/20649322

    Jeg talte med flere i målområdet som nævnte tider på under 1:30, hvorfor det undrer mig at den tid i har målt ligger præcis 20 minutter plus…

    Kan i klarlægge om det er min Garmin 705 eller jeres chipsystem, som har målt forkert?

    Har i fået andre henvendelser fra andre?

    Mvh

    Niels

  2. nimarten says:

    Hej Igen

    Nu har jeg gennemskuet hvorfor jeres tider ikke matcher min GPS tid.

    I er kommet til at lægge 20 minutter til fra starten på den lange rute…

    Hvis man kigger på omgangstiderne for den lange rute kan man se at de ligger nede omkring 1:22 – og opefter.

    Derfor mener jeg bestemt at min tid (og alle andres tider) på den korte rute skal have trukket 20 minutter fra.

    Mvh

    Niels Martensen

Leave a Reply

