Fantastisk MTB på Himmelbjerget

Posted: August 8, 2011 by nimarten in Uncategorized

I weekenden var jeg i Ry for at besøge familien, og havde taget min elskede stålhest med. Jeg havde en aftale med min fætter, Nikolaj Krog, om en guidet tur på de hemmelige tracks omkring Himmelbjerget.

For det første er området magisk med sine enorme skove, bakker, smukke søer og masser af dyreliv.

Derfor skulle MTB på og omkring Himmelbjerget være fantastisk og jeg glædede mig som et lille barn.

Selvom der ikke er et eneste afmærket track, så kan man sagtens køre i skovene og finde gode sektioner. Der er masser af gode op og nedkørsler, tekniske sektioner, drops, hop etc. Og jeg havde to ture i løbet af weekenden som var über cool.

Det ville dog være optimalt hvis der blev anlagt et spor med loops i forskellige sværhedsgrader, da det kræver lokalkendskab at finde de gode
steder. Grunden til at der ikke er et afmærket track er vistnok, at der ikke er nogen der har taget det rette initiativ som har overbevist lodsejerne om at der skal anlægges et track. Området har ellers potentiale til at holde et track i verdensklasse, og dermed tiltrække flere ryttere til området.

På turen med min fætter udførte vi et næste simultant treehugging styrt ned af en 45% nedkørsel. Dvs. et stort træ var skyld i at jeg stoppede på vej ned… Der skete dog ikke noget alvorligt og vi kom sikkert hjem efter 3 timer i sadlen.

Tak til Nikolaj og til træet der stoppede mit fald.🙂

Leave a Reply

